رمزارزها و بازی ها
بازی ممکن است یک شریک طبیعی و بومی برای فناوری بلاک چین و شرکای ارزهای دیجیتال به نظر برسد، به خصوص وقتی به تعامل بازی برای کسب درآمد و فضایی برای نوآوری در فضای بازی نگاه می کنیم.
با این حال تا به امروز این یک عمودی است که مقاومت قوی از گاه به گاه به رقابتی و هر چیزی در بین آنها را دیده است، حداقل تقریباً.
ما نگاهی به آخرین گزارش بینش سازمان ورزشهای الکترونیکی NRG خواهیم داشت، که نشان میدهد شاید این صنعت بتواند با رشد مخاطبان متقاطع به وجود بیاید.
- برای خرید vpn با ip ثابت برای ترید اینجا کلیک کنید
فشار در بازی: آیا می تواند بر موانع غلبه کند؟
بازی پیشرفت هایی داشته است، اما به طور کلی مقاومت زیادی در مورد کریپتو دیده است. با این حال، نقاط چسبنده در مورد بازی های معمولی سخت تر از رقابتی بوده است. به استثنای چند مورد، توسعه دهندگان بزرگ بازی تا حد زیادی از هرگونه علاقه یا حرکت فوری در مورد NFT ها، کریپتو و موارد مشابه اجتناب کرده یا آن را رد کرده اند.
با این حال، در فضای رقابتی – این امر سازمانهای ورزشهای الکترونیکی را از انجام حرکتها منع نکرده است، مانند 100 Thieves از ایجاد NFTهای خود که به صورت رایگان در بلاک چین Polygon توزیع میکنند. همچنین سازمانها را از شراکت و جفت شدن با بلاکچینها و مبادلات برای روابط رسمی منع نکرده است. حتی سازمان بزرگ TSM در سال گذشته یک قرارداد حقوق نامگذاری با صرافی رمزارز FTX بسته بود و این سازمان را به عنوان “TSM.FTX” تغییر نام داد.
بازی برای کسب درآمد ارز دیجیتال چطور؟
خوب، احتمالاً برای گفتن خیلی زود است.
اکسی اینفینیتی Axie Infinity که برای مدت طولانی به عنوان معتبرترین و توسعهیافتهترین عنوان بازی برای کسب درآمد در فضای وب شناخته میشد، در حال مبارزه است، زیرا ارز بومی بازیها $SLP اکنون کمتر از یک سنت است. فقط زمان نشان می دهد که آیا بازی برای کسب درآمد واقعاً می تواند به روشی پایدار بلندمدت اجرا شود.
چه چیزی را می توانیم از نتایج نظرسنجی NRG بگیریم؟
بیایید به برخی از نکات اصلی که از دادههای نظرسنجی NRG برجسته شدهاند نگاهی بیندازیم – که حجم نمونه بسیار کوچکی از حدود 1300 پاسخدهنده دارد و مردان 18 تا 34 ساله را مورد هدف قرار میدهد (احتمالاً جمعیتشناسی اشباع شده در فضای رمزنگاری).
NFTs: این نظرسنجی نشان میدهد که در حالی که از هر 4 گیمر مورد بررسی، 3 نفر دارای رمزنگاری هستند یا مالک آن هستند – فقط 1 نفر از هر 4 NFT دارند. علاوه بر این، در حالی که بازی برای کسب درآمد هنوز نیاز دارد تا قابلیت خود را در یک افق زمانی بلندمدت نشان دهد، اکثر گیمرهای مورد بررسی (به طور دقیق 57٪) معتقدند که بازی برای کسب درآمد برای بازی خوب است.
پس قضیه چیه؟ مخاطبان بازی هنوز به NFT ها اعتماد نکرده اند، و اغلب اوقات شیلینگ های آشکار، قاتل ها، و سایر رفتارهای منفی و اغلب خودپسندانه، احتمالاً به عنوان یک مانع بزرگ تر از آنچه ما اغلب اعتبار می دهیم، عمل می کند. اکثر گیمرها NFT ها را به دلیل عدم اعتماد یا اعتقاد به ابزار نخریده اند. در حالی که اکثر پاسخ دهندگان خود را «آگاه به محیط زیست» میدانستند، نگرانیهای زیستمحیطی تنها پنجمین نگرانیهای اصلی در مورد خرید NFT بود – که نشان میدهد رشد جایگزینهای اتریوم (یا شاید اعتقاد به مهاجرت اثبات سهام اتریوم) در این زمینه وجود دارد. ذهن گیمرهایی که به فضای NFT توجه دارند.
Metaverse: مشخصاً تعریف “metaverse” به خودی خود یک وظیفه است (ما شخصا “The Metaverse Primer” متیو بال را برای کمک به شما توصیه می کنیم)، و نتایج نظرسنجی از تحقیق NRG این دیدگاه را تأیید می کند. 7 نفر از 10 گیمر مورد بررسی معتقدند که واقعیت مجازی «متاور» است و به بازی در VR علاقه نشان میدهند – احتمالاً با افزایش مقدار جریانهای VR در پلتفرمهایی مانند Twitch تشویق میشود.
در همین حال، این پاسخ دهندگان بازی های sandbox را – مانند Roblox، Fortnite و غیره – به عنوان بخشی از متاورس نمی بینند. ما به شما اجازه می دهیم که خودتان تصمیم بگیرید.
وب 3: داغ ترین موضوع در سال گذشته در مورد فناوری، ظهور مفهومی Web3 بوده است، ایده ای کاملاً محصور کننده مبنی بر اینکه نحوه عملکرد اینترنت می تواند در یک تغییر پارادایم مانند باشد که حقوق مالکیت را از مجموعه ها به سازندگان منتقل می کند. این نوع تغییر البته صرف نظر از اینکه امروز در چه مرحلهای هستیم زمان میبرد – بنابراین تأثیرات آن بر رسانهها و نحوه مصرف محتوا، فرهنگ و اطلاعات تا حد زیادی غیرقابل اندازهگیری است.
با این حال، این مخاطبان بازی با این موضوع غریبه نیستند. در حالی که نتایج مطالعه نشان میدهد که مخاطبان بازی دو برابر بیشتر با اصطلاحات مرتبط با Web3 آشنا هستند، اکثریت بزرگی از این مخاطبان – 3 نفر از 4 پاسخدهنده – نمیتوانند به طور خاص Web3 را توصیف کنند. این یک نتیجه منطقی است: توضیح اینترنت در دهه 90 نیز چندان آسان نبود.
در مجموع، ما همچنان هر روز این فضا را با حرکات گسترده نقاشی می کنیم. همانطور که اغلب اتفاق می افتد، بازارها مورد استفاده و تقاضا را دیکته می کنند و نوآوری بر این اساس پاسخ می دهد. اگر پلک بزنید، ممکن است آن را از دست بدهید.